Sider

torsdag 26. september 2013

Å ha nok tro på seg selv til å være tro mot seg selv... (et seriøst innlegg )

Dette å skulle starte for seg selv er tydeligvis ikke så enkelt. 
Det er faktisk mye vanskeligere enn jeg hadde regnet med.
Når en føler at man stanger hodet i veggen og møter motstand hvor man enn prøver å nå frem. 
Da mister man faktisk motet og har lyst til å gi opp. 
Til tider har jeg det i hvert fall, og akkurat der er jeg nå.
Bestillinger går ikke som jeg vil, jeg når ikke ut til så mange, får ikke tilbakemelding på mailer og private meldinger på FB jeg sender ut, jeg mister følgere enda jeg har en give away på gang, jeg har for lite visninger her inne til å få lov til å reklamere, og jeg får ikke kontakt med NIB enda jeg har purret på dem.
Ååååå, hva er det jeg gjør galt da???
 Skilt på skiferplate. Til salgs for kr 150,-

Har selvfølgelig tenkt at jeg burde fornye meg. Kutte ut stilen og satse på noe nytt og frescht. Noe som er "in" nå.
Men som kommer denne staheten min inn da. Jo, selvfølgelig skal man fornye seg, og en må jo stadig komme med noe nytt for å holde på (de få) kundene man har.
Men jeg vil ikke miste meg selv. Jeg er og blir en romantisk blondedame som liker den slitte og gamle stilen. Ordet shabby chic er jeg ikke noe glad i. Da vil jeg heller si fransk landstil, romantisk hvitt, dansk landstil, landliv,. Shabby chic er litt utdatert. Og det er jo også noe man leser om til stadighet. En skal dra naturen inn. Det skal være rustikt blandet med det romantiske. Fabric style, dyremotiver, pels, ulver, ugler, firkanter, glossy svart og jeg vet ikke hva. Og det er masse flott der ute!
Men jeg er meg. Og jeg er ganske sikker på at det er flere som meg der ute. Og det er akkurat disse jeg er på jakt etter.
Romantisk lykt til kr 95,-
Lysestakene i bakgrunn er også til salgs.

Jeg er ikke hel uten at jeg kan få lov til å være kreativ. Og jeg er også så heldig at jeg har en mann som har 100 % tro på meg. Han har tro på meg når min selvtillit er på bunnen og jeg føler at jeg må kave meg i land.
Han kjefter på meg når jeg sitter og sammenlikner meg med andre og føler at alle andre er så mye flinkere enn meg.
Og det er maaange flinke der ute. 
Men vet du hva? Det er jeg også. Bare jeg får lov til å være meg selv, og kjøre min stil. Ikke sammenlikne meg med andre men faktisk bruke min egen fantasi i mine kreative utspring.
Drømmen min er å kunne ha en inntekt på annekset mitt.
Jeg må bare finne de som vil følge meg videre i min streben.
Ha en flott kveld videre dere som leser!

18 kommentarer:

  1. Er skummelt å skulle starte for seg sjøl ja. Er vanskelig å holde motet oppe, og troen på seg selv. Men med hard jobbing og en dose tro på seg sjøl, så går det :)

    SvarSlett
  2. Utrolig fint det du viste fram. Jeg er veldig glad i gammel stil. :)

    SvarSlett
  3. Utrolig fint det du viste fram. Jeg er veldig glad i gammel stil. :)

    SvarSlett
  4. Utrolig fint det du viste fram. Jeg er veldig glad i gammel stil. :)

    SvarSlett
  5. Kjære Elin!
    Jeg føler med deg og vet akkurat hvordan du har det og det er ikke lett og ha trua på seg selv når man bor i dette landet der man ikke skal stikke ut og tro man er noe bedre enn andre og man tenker at, det er vel ingen mer enn meg selv som synes tingene mine er noe.
    Men som du sier, det er viktig og være seg selv og lage de tingene man selv liker for det er jo det som er deg! Jeg har jo selv en stil som jeg tror ingen andre har eller liker men det er jo sån jeg er og det jeg liker!
    Stå på! Det er viktig og ikke gi opp, det vet jeg alt om etter og ha jobbet mange år i butikkbransjen. Det er mange nisje butikker som gir opp alt for tidlig, det tar tid. Men man vil jo at alt skal skje over natta :-)
    Sån er vi jo.
    Du er flink :-)
    Klem fra meg<3

    SvarSlett
  6. Kommentarer kom på snor. Beklager! Jeg skriver fra mob. Ser ut til at den ble litt triggerhappy da. Hehehe

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehehe.. Det går helt fint:) Koselig med kommentarer uansett hvor mange som kommer.
      Jeg var innom bloggen din også men fikk ikke til å kommentere? Uansett, vi har den "enkle" versjonen av bilsetet og er strålende fornøyde. Hadde bare lyst til å si det ;)

      Slett
  7. Det du lager Elin ER VAKKERT og jeg liker det godt. Tenkt mange ganger at jeg gjerne skulle kunne male møbler som du gjør. Kan du ikke ha kurs i maleteknikk på småmøbler f. eks. ? i tillegg til å selge? Det vil alltid være noen som "ikke får til" og heller kjøper ferdige ting. Og så går praten om alt det fine du selger... ;)
    Bare noen tanker som datt ned i hodet mitt fordi jeg har tenkt det selv...at du ikke kunne ha et kurs.... Stå på og ikke gi deg. Klem Merethe

    SvarSlett
  8. Synes du skal være tro mot deg selv jeg ;) Da tror JEG på deg! Klem :)

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  10. Kjære Elin:) Jeg hadde noen skrivefeil så jeg slettet det forrige innlegget...prøver igjen. Hadde du boddd nærmere meg så hadde jeg kommet innom, men jeg ser at du være på Strømmen bibliotek nov/des...det er ikke så langt fra meg så da skal jeg komme innom:) Jeg tror ikke det er lett å drive for seg selv i utgangspunktet, det er mange om "benet"...her gjelder det nok å være litt orginal og tilby noe utenom det vanlige. Det var en over her som anbefalte å holde kurs, det tror jeg ikke er så dumt...da blir man godt kjent med folk og jungeltelegrafen går litt fortere, du kan arrangere veninnekvelder med spesialtilbud. Vi er da en del som liker blonder, gamle og romantiske ting selv om vi ikke er i flertall. Den landlige stilen blir aldri helt borte enten den heter shabby chic, fransk landstil, fransk nordisk osv.... Den landlige stilen er for noen en trend, men for andre er det en livstil. Trender holder stort sett noen får år så er det ute og noe nytt er in....så kommer det tilbake igjen etter 40 år eller før....det går på rundgang. Vær tro mot deg selv du, Elin:) Du er kreativ og lager mye fint og jeg er sikker på at du kan klare å få til dette her med bra markedsføring og tålmodighet. Vi sees i nov/des! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  11. Kjenner meg så inderlig godt igjen i innlegget ditt...
    Tålmodighet er nøkkelen, selv om jeg forstår inderlig godt at det er vanskelig innimellom.
    Hvis det er noen trøst blir det også utfordringer når man endelig kommer i gang.
    Da kommer alle de som "vet bedre" og plukker på åpningstider, at man velger å jobbe ved siden av osv.
    Det er da SÅ lett å få økonomisk støtte herfra og derfra - NOT!
    Ikke gi opp, du vil lykkes!
    Vær tro mot din egen stil, det lønner seg også på sikt.
    Og gi blaffen i janteloven - den gjelder ikke for oss!
    Ønsker deg en feiende flott helg!
    Klem, Marianne.

    SvarSlett
  12. Å kjære søte!
    Ikke gi opp!
    Det er nok litt vanskelig til tider ja......men ting tar tid og det er jo så mange fine ting overalt hvor man går!
    Klart du må følge hjertet med stilen din......du lager så skjønne ting atte!
    Sikkert ikke dumt med å holde kurs eller noe.....
    Så herlig at du har en mann som er flink å hjelpe deg,det er viktig!
    Håper du får en fin fin helg!
    God klem :)

    SvarSlett
  13. Kjære deg- dette var et litt trist innlegg å lese, men så flott at du er ærlig! Å starte for seg selv er krevende i starten - og det kan ta motet fra noen og enhver når det går trått. Men jeg tror du gjør lurt i å være tro mot deg selv, holde fast på det som er din drøm og ikke tilpasse deg noe annet. Gi deg selv enda mer tid! Jeg syns du er fantastisk kreativ og tøff og jeg heier på deg. Må du få en fin søndag i dag :) klem din vei

    SvarSlett
  14. Hei å hopp:)) Og tusen takk for hilsen hos meg!
    Likte både bloggen din og alt det fine du viser frem, så jeg la deg til på linklista mi:)
    Det kan være tøft å starte for seg selv - jeg har prøvd:)) men det var i 1991. Husker bl.a. at NAV lo av meg..
    Men jeg er forferdelig sta pluss at jeg kontaktet lokalavisen og fortalte dette om NAV - gratis reklame ble det da::))
    og en halv side om meg og motgang:))
    Vel vel, ønsker det lykke til videre og stå på!
    Klemmer fra Janne

    SvarSlett
  15. Hallo snupp!
    Bare innom med en klem....sånn!

    SvarSlett
  16. Vet du hva jeg likte aller best med dette innlegget....dine setninger som går som følger "det er maaange flinke der ute! men vet du hva, det er JEG også!" Herlig, og sånn skal det være. DU er flink, du er god nok, du er bra nok, med alt det du gjør og har og er. Du gjør så godt du kan og det er mer enn godt nok. Hold ut, det tar tid å bygge seg opp - det tar tid at folk oppdager bloggen din - og gradvis vil det bli bedre. Flott at mannen sin støtter deg og flott at du går for drømmen din. Hold ut. Det kommer bedre dager.
    Fint at du våger komme med dette hjertesukket ditt - og fint at du er trofast mot det som er deg og den stilen diu liker. Jeg heier på deg, Varm klem fra Spirea <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ps. vet jeg har kommentert her før, men siden det ikke var nye innlegg får du enda en kommentar her. Håper du har det litt bedre siden du skrev dette innlegget....? :)

      Slett